«Балдырған - балалар әдебиетінің бас кітабы»
Өскемен қаласы әкімдігінің
«14 негізгі орта мектебі»КММ
Журутпаева Б.М
Бастауыш сынып мұғалімі
Тақырыбы: «Балдырған - балалар әдебиетінің бас кітабы»
Мақсаты: Оқушылар «Балдырған» журналына саяхат жасап , журналдың шығу тарихы жайлы мағұлмат алады.
Адамгершілікке,еңбек адамын құрметтуге, үнемшілдікке тірбиеленеді
Қажетті жабдық: нақыл сөз,слайд, «Балдырған» журналы (көрме), мазмұнды суреттер ,ребус, сыйқырлы қорап (сарқыт конфет,қалам), буклет.
Күтілетін нәтиже:Оқушылардың оқу. сөйлеу дағдылары жетіледі.Сыни тұрғыдан ойлана білуге дағдыланады.
Сабақтың түрі: саяхат сабақ .
Әдіс-тәсілдері: СТО; топтау,сұрақ-жауап...
Сабақтың барысы:
Ұйымдасыру. –Оқушылардың назарын сабаққа аудару.
- Психологиялық ахуал туғызу
Шаттық шеңбері.
Күн жарығын алақанға саламын,
Жүрегіме басып ұстай қаламын.
Ізгі әрі нәзік,жарық,мейірімді,
Болып кетер сонда менің жан-жағым.
«Қайырлы күн», қош келдіңіздер.
Топқа бөлу. Шақыру билеті арқылы (1-номеріндегі оқушылар 1-столға, 2-ші
номердегілер 2-шіге отырады) .
Сабақтың мақсатын -Ребус шешу
айқындау (балдырған сөзі шығады)
- Балалар біз бүгін «Балдырған» журналы жайлы мағұлмат аламыз. Яғни журналдың әр рубрикалары бойыша саяхат жасаймыз.
- І. Мерейтой
- ІІ Ән шырқайық
- ІІІ. Бастау.
- ІV. Шеберлер
Сөздік жұмыс Рубрика- газет, журналдардағы кейбір бөлімдердің
жалпы тақырыптың аты.
1-аялдама
«Менің атым -Қожа» фильмінен үзінді көрсету.
- Басты кейіпкері кім?
-Қожа.
Бізге бүгін қонаққа Қожа келді.
Қожа- Сәлеметсіңдер ме ? балалар.
-Мені ойлап шығарған кім ?(Бердібек Соқпақбаев).
-Мен сіздерге осы әңгіменің авторы туралы айтып беремін.(слайд көрсету)
«Мерейтой» бетшесіне жапсыру.
Біржан- Соқпақбаев Бердібек Ыдырысұлы
-Қазір І топ.(топ басшысын сайлау) .
Әр топқа мынадай үйдің макеті беріледі.Әр тапсырма орындаған сайын үйді құрастырамыз.Үйді қай қабаттан бастап саламыз.... Топ басшылары қадағалап отырамыз. )
Постер жасаймыз.(шығармалары,өлеңдері)
ІІ топ.Кластер .
ІІІ топ. Бізге ұнайды.( әңіме кейіпкерлері туралы)
Кейіпкерге хат. «Шал мен бала»
- Бұл әңгіменің тәрбиелік мәні қандай ?
- Қайырымдылық дегенді қалай түсінесің ?
-Мәуленнің қандай әрекеті ұнады ?
Әр топ өз тапсырмасын қорғайды.
- Тәрбиелік мәні қандай ?
- Қайырымдылық дегенді қалай түсінесің ?
15.10.1924- жылы Алматы облысы Нарынқол ауданы Қостөбе ауылында дүние есігін ашқан. Балаларға арнап көптеген әңгіме,өлеңдер жазды.Кейінде әңгіме , хикаяттар жазды.Оның шығармалары әлемнің 30 шақты елінде жарық көрді.Сондай-ақ киносценарилер мен сахнаға арналған пьессалар жазды.Ол балдырған журналында жұмыс жасады.Балдырған журналның өркендеуіне үлкен үлес қосты.Оның : Сен ұйықтап жатқанда,Шал мен бала, Компас,Ағаштар неге ашуланды тағы да басқа әңгімелері,өзімізге жазған өлеңдері бар.( «Менің атым Қожа» фильмі шыққанына 54 ж болды) 1992-жылы дүние салды.
-Балалар біз Қожаның көмегімен «Балдырған» журналының 1-ші «Мерейтой» бетін аштық.
Ой жинақату 3 топқа тапсырма ( топық жұмыс)
Сергіу сәті: «Біз өмірдің гүліміз»
2-ші рубрикасы «Әеулесін әсем ән».
Жүйрік ой. Оқушы шығармашылығы
Бізде жазушы боламыз!
(Жасырын сөздері бар өлеңдерді толықтырады)
............. .......... аламын,
............. ....... қарадым.
Ұнаған соң ..........,
Бірден ............ аламын ...
-Кезек-кезек оқыту. (мадақтау). (Әр топ бір-бірінің өлеңін тыңдап, ұнаған өлеңін алады.(коментарий)( топпен талдап ең жақсы ұйқасы бар өлеңді «Бастау» бетіне жапсырамыз)
Сонымен 3- бетті аштық. «Бастау» бөлімі .
- Кімдердің шығармашылығы екен .
- Балалар шығармашылығына арналған рубрикада бар екен.
Шеберлер: Өнерліге өріс- кең!(суреттер,мата, түрлі-түсті қағаздар беріледі)
Мерекелік журнал бетін әлемдеу.(даяр суетермен мұқабасын
жасайды.(әр топ өздері әсемдеген мұқаба жайлы айтып ,
түсінік береді.)
«3Ұ» әдісімен топтар бір-біріне баға береді
Ұтымды
Ұнады.
Ұсыныс.
Артық болмас біленің! Видео көрсету. «Балдырған- балалар әдебиетінің бас кітабы»
« Еркін микрофон» Бір-біріне сұрақ қойып , жауап береді.
«Балдырған» - журналы қай жылы шықты
- Тұңғыш редакторы кім?
- Онда қандай рубрикалар бар ?
- Бердібек Соқпақбаев кім ?
-Мұзафар Әлімбаевпен бірге кімде жұмыс жасады ?
Қорытынды: «Біз білдік» (әр топқа жекелей тапсырма )
-Постер жасайды және эссе жазады .
-Әр топтың топ басшысы қорғайды
Үйге. Тағы қандай рубрикалар бар, өзіңе ұнаған рубрика жайлы эссе жазып келеміз.Суретшілер жаңа мұқаба жасап келуге болады.Мерейтойға байланысты суреттер,өлеңдер жазамыз.
Тойдан сарқыт ( қораптан кофеттер алады .Астында мамандығы жазылған . Кімге қандай мамандық жазылды солар топтасып жұмыс жасаймыз. Реакторлар топ басшылары болады. Суретші-суреттер салады.Журналист- мақала жазады...) Мамыр айына журнал шығарасыңдар)
-Құраған үйдің макетін тақтаға ілеміз.(бір-біріне бағалату). Мадақтау.
-Бұл балалар біздің болашақ баспаханамыз.
Кері байланыс: Смайликтерді ұнаған баспаханаға жапсырады.
Шатырға – ұнады
Іргетасына –ұнамады...
Сабаққа қатысқандарыңызға рахмет.
«Балдырған» журналының 60 жылдық мерейтойына орай өткізілген сыныптан тыс шара. 1958-2018ж.